Jak poradzić sobie z bezsennością?

Bezsenność to poważna choroba w dzisiejszym świecie. Badania i praktyka lekarska wykazują, że na tę dolegliwość zapada coraz więcej osób z różnych powodów. Obecnie nie tylko wiek powoduje, że możemy mieć problemy z zaśnięciem. Podłożem może być stres, zaburzenia zegara dobowego, zażywanie leków.
Jak w obliczu tylu przyczyn leczyć bezsenność?

Bezsenność diagnoza

Najważniejsze w leczeniu bezsenności jest ustalenie źródła. Dlatego podczas wizyty u lekarza, podczas wywiadu nie można pominąć żadnej informacji. Jeśli chodzi o bezsenność każdy aspekt naszego życia może być ważny – od temperatury w pokoju, po godziny pracy, stres, czy niektóre choroby. Wpływ może mieć także nocne podjadanie.
Dlatego przed wizytą u lekarza dobrze poobserwować swoje nawyki i je zanotować. To ułatwi diagnozę.

Bezsenność leczenie u lekarza

Oczywistym sposobem leczenia bezsenności jest usunięcie źródła. Jednak dokładne sposoby mogą być różne.
Jednym z najczęstszych jest przepisanie odpowiednich leków na bezsenność. Lekarz po dokładnym wywiadzie na temat naszego stylu życia, chorób, uczuleń lub dolegliwości potrafi określić, które leki lub inne preparaty będą skuteczne i bezpieczne dla nas. Jest to ważne, by stosować je zgodnie z zaleceniem lekarza, gdyż stosowane samowolnie mogą nam zaszkodzić niepożądanymi skutkami.
Innym zaleceniem lekarza przy leczeniu bezsenności może być odstawienie alkoholu.
Alkohol to substancja uzależniająca, przez co może stać się powodem naszej bezsenności. Dodatkowo, jeśli zostaną nam przepisane leki na bezsenność to alkohol może wytłumić ich działanie lub doprowadzić do innych niebezpiecznych skutków ubocznych.
Lekarz może również wydać nam skierowanie do specjalisty psychologa , jeśli powodem bezsenności jest nasza kondycja psychiczna. Problemy typu stany lękowe, depresja, czy urojenia należy leczyć podczas psychoterapii. Dzięki nim lepiej poczujemy się psychicznie i wyleczymy lub chociaż złagodzimy naszą bezsenność.

Bezsenność leczenie domowe

Wiele naszych codziennych nawyków może powodować bezsenność. Pozbycie się ich może pomóc nam w pozbyciu się tego problemu.
Między innymi możemy przestać korzystać z komputera lub telefonu przed snem. Ma to związek ze światłem przed nie emitowanym, które znacząco wpływa na jakość naszego snu.
Innym nawykiem, który warto ograniczyć jest nocne podjadanie . Jedzenie przed snem powoduje, że zamiast odpocząć nasz organizm trawi pokarm, co zaburza sen.
Dobrze wietrzyć sypialnię przed snem. Najlepszą temperaturą do spania jest około 16-18 stopni. Najlepiej by było również często wietrzyć pościel przed położeniem się spać.

 

You may also like...